Vai esiet domājuši par to, ko tad īsti nozīmē ilgtspējīga iepirkšanās, un kā ikdienā balsojam ar saviem maciņiem? Un reizēm spontānu iegribu vadīti, iegādājamies lietas, kas mums patiesībā nemaz nav nepieciešamas. Labākajā gadījumā izmantosim tās vien pāris reizes, bet sliktākajā - tās tikai krās putekļus.
Tomēr patiesībā savā ikdienā ilgtspējīgu iepirkšanos ieviest nav nemaz tik sarežģīti. Tikai pirms kārtējā pirkuma veikšanas ir nepieciešams pārdomāt vai tas mums pa tiešām ir nepieciešams? Visvieglāk sev ir uzdot jautājumu - cik tad bieži iekāroto produktu ir plānots lietot? Jo, ja to plānots izmantot tikai vienreiz, varbūt šo lietu varam aizņemties vai iegādāties jau lietotu? Ilgtspējīgums ir apziņa, ka mums nemaz nav nepieciešams tik daudz. Mums ir nepieciešama kvalitāte un funkcionalitāte (un jā, arī regulāra lietošana). Ja konkrēto lietu gribam iegādātāties tikai vienai lietošanas reizei un tālāku plānu nav, tad pastāv liela iespēja, ka konkrētā lieta tiks ievietota plaukta aizmirstības zemē.
Svarīgs aspekts noteikti ir arī jau nevajadzīgo lieto atdošana/ziedošana, jo jebkura lieta kura nav vajadzīga tev, var atrast jaunas mājas un tikt regulāri lietota. Tas pats ir attiecināms arī uz zero-waste precēm. Reizēm kļūstot par lielisku ilustrāciju upuriem vai spontāni iegādājoties kādu produktu, mēs saprotam, ka mums to nemaz nevajag, bet kādam citam tas noteikti noderēs.
Tā pat svarīgi atcerēties, ka ilgtspējīga iepirkšanās nenozīmē, ka jau rītdien mums ir jāatbrīvojas no visa sava gadiem krātā vannasistabas satura. Mēs to varam izlietot un tikai kad attiecīgais produkts ir beidzies, varam izvērtēt jaunu produktu iegādi. Ilgtspējīga iepirkšanās nozīmē izmantot to kas mums jau ir - būt radošiem, nebaidīties izmantot radošus risinājumus, pārveidot, pielāgot un salabot, iegādāties jau lietotu un tikai pašās beigās iegādāties ko jaunu.
Un kad iegādājies ko jaunu, izvēlies kvalitāti un jā, arī ilgtspējību. Teiciens skopais maksā divreiz šeit būtu pašā laikā. Atbalstīsim ražotājus, kas domā par mums un nākotni, jo mēs esam tie, kas veido piedāvājumu.